Storkboets bokhylla

Läsutmaning inför min 30e födelsedag: 30 klassiker

Kategori: Klassiker, Listor & tips, Läsutmaning

Om 5 år och 4 månader fyller jag 30 år. Då jag sent omsider funnit tjusningen i klassiker ska jag utmana mig själv med detta och se till att ha läst 30 klassiker, en för varje år, tills den 27 december 2022. Jag måste jobba ikapp lite, men det ska nog gå, ska ni se.
 
Vad som definieras som klassiker är att jag bestämmer att det är en klassiker. Jag är en godtycklig och subjektiv domare i det avseendet. 
 
Redan lästa pärlor:
- Pride and prejudice av Jane Austen
Wuthering Heights av Emily Brontë
Främlingen av Albert Camus
- Brott och straff av Fjodor Dostojevskij 
- Älskaren av Marguerite Duras
Den store Gatsby av F. Scott Fitzgerald
Pappan och havet av Tove Jansson
Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren
- Glaskupan av Sylvia Plath
Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg
Mrs. Dalloway av Virginia Woolf
 
/Jinnie
Kommentera inlägget här: