Storkboets bokhylla

Från A till Ö-taggen: B

Kategori: Från A till Ö-taggen

B - Besvikelse. En bok som inte levde upp till dina förväntningar.
Du såg verkligen fram emot att läsa den här boken. Anledningen spelar ingen roll. Men det slutade som en stor besvikelse.
 
 
Jag har svårt att beskriva handlingen på denna roman, då den var så rörig och det hände så mycket att det inte går att finna den röda tråden. Därför blev jag också besviken. Förrutom att den exotifierade olika marginaliserade grupper, och att den helt utan att bearbeta beskriv fruktansvärda övergrepp så undrade jag nästan hela tiden varför den var skriven. Jag kunde inte se det lustfylda i den, jag kunde inte dra lärdomar av den och för det mesta tyckte jag att den var väldit obehaglig att läsa. Jag hade sett fram emot den, framför allt då en vän hade talat väldigt gott om den och att jag för ganska länge sedan såg filmen som är baserad på romanen, men jag kunde inte läsa mer än hälften. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: