Storkboets bokhylla

Nomineringar till Augustpriset 2017 är avslöjat!

Kategori: Allmänt

 
Jag är så peppad på Agustpriset, så nu när nomineringarna är ute blev jag lite extra glad. Då jag framför allt koncentrerat mig på att läsa äldre litteratur i år, har jag inte läst någon av de nominerade, men de som tilldelas priset kan jag med säkerhet ta mig igenom. Vilka är de nominerade då?
 
 
Skönlitteratur
     
De kommer att drunkna i sina mödrars tårar av Johannes Anyuru, Just nu är jag här av Isabelle Ståhl, Rosor skador av Jenny Tunedal, Hastigheten av Jörgen Gassilevski, Sidonie & Nathalie; från Limhamn till Lofoten av Sigrid Combüchen, I en skog av sumak av Klas Östergren.
 
 
Barn- och ungdomslitteratur
     
För att väcka hon som drömmer av Johanna Nilsson, Den förskräckliga historien om Lilla Hon av Lena Ollmark och Per Gustavsson, Anrop från inre rymden av Elin Nilsson, Om dagen tar slut av Lisa Hyder och Per Gustavsson, Fågeln i mig flyger vart den vill av Sara Lundberg, Dumma teckning! av Johanna Thydell och Emma Adbåga, 
 
 
Kommentera inlägget här: