Storkboets bokhylla

Bokhimlen

Kategori: Allmänt

Efter två dagar i sängen med vinterinfluensan var jag mån om att ta mig ut i vårsolen i Bendigo. Jag har dessutom inte gått runt så mycket i staden än, så planerade för att upptäcka staden idag. Mitt första stopp var antikvariatet "Book now", och det blev också det sista stoppet. Kanske förståeligt, när man möts av detta:
 
Bildresultat för bendigo book now
 
Gigatiskt, mysigt, hemtrevligt och välsorterat antikvariat, som bjuder på en kopp te om man hostar lite. trots att jag börjar planera för vad jag behöver slänga för att få plats med mina nyförvärvade böcker i bagaget hem kommer det nog bli en sväng hit igen. Om man har tips på sådanahär paradis i eller kring Stockholm/Umeå, eller, heck, jag är inte så petig var någonstans i Sverige det finns, är jag tacksam för tips! 
 
/Jinnie 
 
 
Kommentera inlägget här: