Storkboets bokhylla

Från A till Ö-taggen: C

Kategori: Från A till Ö-taggen

C - Cirkus. En bok som det hände mycket i.
Saker hände hela tiden i den här boken. Du hängde knappt med.
 
 
"Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson
 
Detta var bland det sämsta jag läst, så mitt tips är läs den inte. Jag förstår inte vad som är gulligt med hundraåringen, jag förstår inte vad som är roligt med en elefant som heter Sonja. Jag förstår verkligen inte det roliga med boken, och visst ska den vara rolig. Det händer så många konstiga saker, vars humor faller platt, att jag läste halva och sedan gav upp. Det var som snömos - text för textens skull. Det var en cirkus, med piskade djur och allt, och det var inte roligt. Kanske hamnar i samma kategori som boken för B som i besvikelse. 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Vargnatts bokhylla säger:
    2018-07-07 | 15:33:40
    Bloggadress: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se

    Jag hade såååå höga förväntningar på den här för många i min familj tyckte den var jätterolig. Men jag förstod aldrig grejen med den, blev jättebesviken!

Kommentera inlägget här: