Storkboets bokhylla

Bild för bok; Pride and prejudice

Kategori: Klassiker

Jag har haft några veckor nu, under min resa i Australien, då jag slukat böcker. Jag funderade lite på vad jag skulle kunna göra för att stanna upp och reflektera lite mer kring det jag läser, och bestämde mig för att använda läsenergin till att jobba på min kärlek för visuellt skapande. För varje läsning (eller den mesta, då jag orkar) ska jag ge mig själv en bilduppgift, och det som jag blir nöjd över publicerar jag här på bloggen. Jag tar gärna emot tips på bild-uppgifter som kombinerar konstnärlighet och läsning. 
 
Under läsningen av Pride and predjudice tänkte jag göra en affisch till bokens film (på låtsas då). Då jag suger på att få till "filmkänslan" på affischen blev det ett bokomslag istället. Skulle du läsa boken? 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: